Het Klei Implus Project

Onderneem het Hogeland! De klei van het Hogeland is voedingsrijk en geeft al jaren voldoende bouwstoffen voor de succesvolle landbouw. Maar niet alleen hiervoor is de klei een goede bodem, het is tevens een mooie fundering om ambities waar te maken, de laatste stappen in je carrière te zetten of een nieuwe onderneming te starten. Onderneem het Hogeland! Ontstaan van Het Klei Impuls ProjectHet idee voor het project is ontstaan toen Ronald de Haan van Jongerenwerk Barkema en De Haan en George Bosch van Stichting KomOp! van gedachten wisselden over de negatieve geluiden in de regio.…lees verder →

Nieuw project in Het Hogeland biedt extra kansen

Het Klei Impuls Project is op zoek naar getalenteerde en gemotiveerde Hogelandsters die willen groeien, maar hierin wel ondersteuning kunnen gebruiken. Ondernemers, scholieren, werknemers, thuiszitters en werkzoekenden; iedereen vanaf 16 jaar kan zich aanmelden. Een kleine groep geselecteerden volgt vervolgens een jaar lang een coachtraject op maat. Zeg maar; een impuls voor mensen van de klei. “Het is echt een uniek project, bedoeld voor iedereen in Het Hogeland die iets heel graag wil en daarbij wel wat ondersteuning kan gebruiken. We kijken wat die ondersteuning specifiek moet zijn en gaan dan volledig op…lees verder →

Gemotiveerde Hogelandsters gezocht!

Het Klei Impuls Project geeft Hogelandsters vanaf 16 jaar de mogelijkheid eencoachtraject te volgen van 6-18 maanden (duur is afhankelijk van het vraagstuk).Je komt in aanmerking voor dit coachtraject als jij een vraagstuk hebt liggen datvoldoet aan de volgende eisen: Jouw vraagstuk heeft betrekking op de gemeente Het Hogeland. Jouw vraagstuk betreft het ontwikkelen van een talent of jouwvraagstuk gaat over werknemerschap of ondernemerschap. Wat verwachten we van jou?Om kunnen deelnemen aan het Klei Impuls Project verwachten we dat jij in iedergeval aan de volgende eisen voldoet:- Je bent ouder dan 16 jaar.-…lees verder →

Ondernemen in mindere tijden doe je gewoon zó.

Of je nou starter bent of al jaren een eigen onderneming hebt. In deze onzekere tijd is het juist van groot belang om regelmatig te sparren met een ervaren ondernemer. Stel je jezelf wel de goede vragen? Kijk je voldoende kritisch naar je eigen bedrijf? Wie houdt jou eigenlijk een spiegel voor? Onze mensen lopen al wat langer mee. Zij hebben allen een eigen bedrijf, maar daarnaast hebben zij in de afgelopen jaren vele (startende) ondernemers bijgestaan, omdat zij dat leuk vinden. Bovendien beschikt de Stichting ‘KomOp!’ over een zeer groot netwerk. Wacht…lees verder →

Jezelf uit de bijstand ondernemen, het mag op steeds meer plekken

Minstens 56 gemeenten geven hun bijstandsgerechtigden de kans een kleine onderneming op te zetten. Zo verdient de zelfstandige zelf zijn bijstand bij elkaar. Dat scheelt op het bijstandsbudget. Noem het een win-winsituatie: ­gemeenten die vastgelopen bijstandsgerechtigden helpen met het opstarten van een eigen deeltijdbedrijfje. Dat kan een kapperszaak zijn, een yogastudio of hoveniersbedrijf. Uit een rondgang van Trouw blijkt dat zo’n traject inmiddels in minstens 56 gemeenten mogelijk is, waaronder in bijna alle grote steden. Die hebben daarmee een nieuwe manier gevonden om mensen uit de bijstand te krijgen. Vier jaar geleden was het…lees verder →

Van uitkering naar ondernemerschap